Wprowadzenie do marki przesłań rowerowych L-Twoo w Chinach

Wprowadzenie do marki przesłań rowerowych L-Twoo w Chinach

 Wprowadzenie do marki przesłań rowerowych L-Twoo w Chinach

 

Do głównych marek przesłań rowerowych z dużym udziałem rynkowym należą trzy główne: japońska "Shimano", amerykańska "Sram" i włoska "Campagnolo". Obecnie, w kontekście rosnących cen i ich ograniczonej dostępności, zarówno zakup pełnych rowerów, jak i montaż lub modernizacja, wymaga odpowiednich nakładów finansowych. W obecnym środowisku, w którym dostępne są unikalne produkty, warto spróbować zestawów przesłań rowerowych produkowanych w Chinach. W ostatnich latach rozwijanie zestawów przesłań rowerowych w Chinach postępowało szybko, a postępy w technologiach badawczych i produkcyjnych przekształciły je z tanich i niskiej jakości "zamienników" w konkurencyjne produkty. Po przejściu wyzwań rynkowych coraz więcej producentów rowerów zaczyna ich używać.

Począwszy od teraz, omówimy zestawy przesłań rowerowych produkowane w Chinach, przyglądając się ich wyglądowi, użyteczności, sposobom wyboru i udzielając informacji dla czytelników. Pozwoli to rowerzystom na pełne zrozumienie tych produktów.

Przedstawienie LTWOO, Jednej z Pierwszych Firm w Chinach, Która Rozwija Zestawy Przesłań Rowerowych

LTWOO, zlokalizowane w Zhuhai, prowincja Guangdong, to jedno z pierwszych przedsiębiorstw w Chinach, które rozwija zestawy przesłań rowerowych. Założona w 2013 roku, LTWOO, podobnie jak kilka innych rodzimych producentów zestawów przesłań rowerowych, została założona przez Liua Chunshenga, który miał doświadczenie w pracy w firmie SRAM. Rozpoczął własny biznes, a LTWOO skupiło się na badaniach i produkcji zestawów rowerów sportowych / cywilnych, stopniowo zdobywając zamówienia od wielu rodzimych marek rowerów i stając się bardziej znane wśród szerszego grona rowerzystów. Oprócz zestawów przesłań rowerowych do rowerów górskich o znacznym udziale rynkowym, LTWOO wprowadziło do sprzedaży również zestawy przesłań rowerowych do rowerów szosowych, które rozwijane były niezależnie. Pokazano nawet prototypowe produkty przesłań elektronicznych obecnie w trakcie opracowywania.

Rower Górski

 

 

 

Rower Szosowy

Rower Składany

 

Łącząc najnowszy katalog produktów LTWOO na ten rok z przewodnikami konfiguracji niektórych producentów pełnych rowerów, ten artykuł sklasyfikuje różne produkty LTWOO według rodzajów rowerów, do których są przeznaczone, i wyjaśni je czytelnikom.

Sekcja Rowerów Górskich

 

 

LTWOO zaczęło od zestawów przesłań rowerowych do rowerów górskich, a zestawy przesłań rowerowych do rowerów górskich noszą nazwę "Seria A". Seria A cieszy się stosunkowo dużym udziałem rynkowym na rynku rowerów górskich. Adaptowalność rodzimych producentów jest nadzwyczajna. Pomimo powszechności kaset 12-rzędowych wśród głównych producentów, LTWOO wprowadziło zestaw przesłań rowerowych do rowerów górskich z pojedynczą tarczą łańcucha 13-rzędową, optymalizując odstępy dużej kasety, która jest kompatybilna z popularnymi piastami do kaset bez konieczności dodatkowych zmian. W zależności od różnych stosunków przesłań rowerów, produkty flagowe do rowerów górskich to A13/A12/A11. Produkty te wykorzystują najwyższej jakości materiały i najprecyzyjniejsze przetwarzanie komponentów wśród zestawów krajowych, nawet porównywalne z wykończeniem na poziomie wyścigowym, prezentując styl atrakcyjny i przyciągający wzrok.

Zestawy A13/A12/A11 mają taką samą strukturę i materiały dla przerzutki tył, nawet waga jest identyczna. Warto zwrócić uwagę na wyróżniającą cechę tych przerzutek tylnych, jaką jest użycie zewnętrznej płyty klatki z włókna węglowego w połączeniu z ogromnymi kołeczkami wyposażonymi w wodoodporne łożyska uszczelniające, co sprawia, że są zarówno atrakcyjne wizualnie, jak i praktyczne.

Główny śrubę montażową przerzutki tyłnej (łączącą się z ramą) wykonano z aluminium i anodowano na ten sam kolor co reszta przerzutki. Różne części przerzutki są również wydrążone, aby zmniejszyć wagę.

 

Główna rama jest wydłużona, aby pomieścić dużą kasetę 52T, a ekscentryczny projekt górnego prowadzenia jest przesunięty.

 

W porównaniu z konstrukcją SRAM, LTWOO obniżyło wysokość przerzutki tyłnej o 8 mm, co skutecznie zapobiega kolizjom z uchwytem przerzutki i zapobiega uszkodzeniom.

Głębsza analiza przerzutki tyłnej LTWOO ujawnia wpływ konstrukcji SRAM. Struktura i prowadzenie kabli głównego korpusu są inspirowane wcześniejszymi projektami SRAM bez sprzęgła. Jednak LTWOO wprowadziło innowacje i ulepszenia. Przerzutki tylnych serii A13/A12/A11 wykonane z włókna węglowego są kompatybilne z kasetami o średnicy do 52T, osiągniętą dzięki optymalizacji długości i kąta głównej ramy oraz ekscentrycznemu projektowi górnego kołka prowadzącego. Zoptymalizowana przerzutka tylna zachowuje się wyjątkowo dobrze i zapobiega powszechnemu problemowi modyfikacji uchwytu przerzutki, powodującemu problemy z kasetami o ekstremalnych rozmiarach.

"Dziedziczna" wysoka napięcie SRAM jest również widoczna w konstrukcji LTWOO. Zestawy A13/A12/A11 wykorzystują sprężyny o wyższym napięciu niż wcześniej, co może być dość sztywne i trudne do manipulacji ręcznie. Jest to spowodowane brakiem mechanizmu sprzęgła, co wymaga zwiększenia napięcia sprężyny. Skutkuje to reaktywnym i szybkim przełączaniem zarówno w górę, jak i w dół kasety. Struktura "cienia" przerzutki tyłnej jest również zoptymalizowana. Chociaż ta struktura była początkowo widoczna w produktach SRAM w okresie 9-rzędowym, LTWOO wprowadziło poprawki, dzięki czemu efekt "cienia" przerzutki jest bardziej wyraźny. Po instalacji jest jeszcze bardziej dyskretny i bezpieczny niż w nowszych modelach SRAM.

 

Jeśli chodzi o manetki, nie ma wielkiej różnicy; w rzeczywistości cała seria LTWOO ma ten sam projekt. Jedyna różnica wynika z różnych stosunków przesłań, co prowadzi do różnych ramp zmiany biegów. Pod względem zewnętrznego projektu te manetki przypominają styl bez okien SRAM, ale LTWOO również przeprowadziło niezależne badania i optymalizacje. Wcześniejszy problem nadmiernej luzu w zmianie biegów większych manetek SRAM został rozwiązany, a projekt klapki zabezpieczającej slot na kabel jest bardziej kompaktowy. Manetki LTWOO wyróżniają się precyzyjnym i dokładnym działaniem, zapewniając szybką i wyraźną zmianę biegów, doskonale współgrając z podejściem amerykańskim w stylu SRAM.

 

 

Przechodząc na niższy poziom, jest seria AX, która ma podstawową strukturę jak seria flagowa. Poza bardziej stonowaną kolorystyką, główną różnicą jest zastąpienie klatki z włókna węglowego klatką metalową. Niemniej jednak są dostępne wersje 13/12/11-rzędowe. Oprócz zestawów z pojedynczą tarczą łańcucha, które obsługują także dużą kasę 52T, są teraz dostępne także opcje z dwiema i trzema tarczami łańcucha. Chociaż dostępna jest alternatywna przerzutka przednia, pasująca przerzutka tylna wielotarczowa to wersja z innym kształtem klatki, obsługująca tylko kasety o średnicy 42/46T.

 

Wśród użytkowników najwyższego zestawu LTWOO nie napotkano wielu problemów. Otrzymane opinie były ogólnie pozytywne. Jednak podejście LTWOO polegające na używaniu tylko dużej sprężyny cewkowej do utrzymania napięcia na ramieniu przerzutki w celu stabilizacji łańcucha jest nieco przestarzałe. Pomimo wszystko systemy tłumienia przerzutki tyłnej stają się coraz bardziej dojrzałe, a Shimano nawet włączyło amortyzację ramienia przerzutki do swoich najnowszych modeli DEORE 11/12-rzędowych. Niezawodność i trwałość systemu dużej sprężyny cewkowej nie są tak dobre jak systemy tłumienia. Niemniej jednak pozycjonowanie produktu LTWOO jest ukierunkowane na produkty high-end konkurujące cenowo z produktami średniej półki głównych producentów. Ich docelowi klienci prawdopodobnie nie używają ich produktów w skrajnych scenariuszach, takich jak jazda zjazdowa, a regularna jazda w terenie nie zużyje dużej sprężyny cewkowej.

 

 

Od modelu A9 do A7 L-Twoo pozycjonuje tę serię jako produkty masowego rynku, często znajdujące się jako wyposażenie oryginalne w pojazdach OEM, niektóre z logo marki pojazdu. W miarę jak przechodzisz z wyższego numeru na niższy, producenci dokładnie zmniejszają specyfikacje, zmniejszają stosunki przesłań i używają materiałów niższej jakości. Na przykład mogą przejść od metalu do tworzyw inżynieryjnych, używać metalowych tulei zamiast łożysk w prowadnicach oraz zastąpić duże śruby stalowe stalowymi lub żeliwnymi. Jednak ogólna wydajność pozostaje stosunkowo stała, a cena jest bardziej przyjazna dla budżetu.

Jeśli chodzi o przerzutki przednie, L-Twoo oferuje tylko dwa modele: top swing i down swing, z mocowaniem na zacisk. Zazwyczaj są one dostępne tylko w pełnych pojazdach, niezależnie od poziomu wyposażenia. We wszystkich poziomach wyposażenia przerzutki przednie są identyczne, różnią się tylko wykończeniem farby.

Ponieważ na rynku dostępne są zarówno stare, jak i nowe wersje przerzutników tylnych, a także różne kolory i wersje OEM, różnica w doświadczeniach użytkownika jest niewielka. Przy zakupie zwracaj uwagę na długość głównego ramienia poniżej dużej śruby, ponieważ wskazuje ona na obsługę kaset o średnicy większej niż 42T. Dodatkowo, w zależności od wymagań co do pojemności zębów, wybieraj między wersjami średnimi a długimi klatek.

 

Ponadto produkty serii A, A5 i A3 przeznaczone do 9-rzędowych lub niższych, uważane są za produkty niskiej jakości, często znajdujące się na bardziej dostępnych rowerach marek. Aby poszerzyć możliwości i opcje adaptacyjne, L-Twoo zaprojektowało dwie proporcje przesuwu kabla w tej serii: jedna dla kompatybilności z proporcją 2:1 Shimano i druga dla proporcji 1:1 SRAM. Jeśli planujesz zakup w tej serii, koniecznie zapytaj o proporcję przesuwu kabla, ponieważ niektóre wersje mogą mieć ją wydrukowaną na ramieniu przerzutki.

 

                                                 Stary model                                          Nowy model

Dla różnych konstrukcji proporcji przesuwu kabla L-Twoo przede wszystkim zmodyfikowało punkt wejścia kabla na górną ramę komponentu, pozostawiając wszystkie inne struktury bez zmian, co pozwala na wymienne komponenty produkcyjne. Ta seria oferuje szeroką gamę kompatybilności, dlatego obejmuje opcje z krótkimi, średnimi i długimi klatkami, co sprawia, że krótka klatka przerzutki tyłnej jest odpowiednia dla wielu modeli rowerów o małych kołach. Warto jednak zaznaczyć, że dostępne są zarówno stare, jak i nowe wersje przerzutników tylnych. Stara wersja wizualnie przypomina model A7, odziedziczając jego wygląd od SRAM, z większą ilością komponentów metalowych i lepszą jakością wykonania, podczas gdy nowa wersja optymalizuje mechanizm prowadzenia kabla, upraszcza śruby mocujące, utrzymuje czystszy wygląd, jest lżejsza, ale zawiera więcej komponentów plastikowych. Ponadto niższej jakości manetki są teraz dostępne w wersji z oknem i posiadają dwukrotną dźwignię typu push-pull, podobnie jak manetki niższej jakości Shimano, co czyni je przyjaznymi dla początkujących rowerzystów, chociaż wersja z oknem wydaje się bardziej plastikowa w porównaniu do wersji bez okna, pozbawiona premium wrażenia.

  

Doświadczenia użytkowników zostały podzielone przez wielu rowerzystów, na podstawie najnowszego zestawu AX 13-biegowego przetestowanego na rowerach. Oto podsumowanie autorstwa:

Projekt wizualny: 9/10 (Ostry i dynamiczny design z lekkim aluminiowym śrubem i ramieniem przerzutki z włókna węglowego, bardzo atrakcyjny.)

Obsługa: 10/10 (Styl amerykański, reaktywna i doskonała obsługa jednym kciukiem, jak zawsze.)

Doświadczenie w zmianie biegów: 9/10 (Podczas gdy napięcie sprężyny jest wysokie, brak systemu tłumienia oznacza, że nie może zapewnić ostatecznej stabilności łańcucha w trudnym terenie.)

 

 

 

Ponadto autor posiada różne wersje dźwigni A7 i A3 oraz przerzutek tylnych. W przypadku modeli A7 i A5 wiele z nich jest produkowanych na zamówienie producentów i oferuje szeroki zakres kombinacji kolorów. Jednak istnieją różnice w używanych materiałach, w tym czy główna część jest wykonana z metalu czy tworzywa sztucznego, czy śruby są chromowane czy żeliwne, a nawet różnice w wykończeniu powierzchni, takie jak precyzyjne pieczenie lub kolorowanie wtryskowe. Ważne jest, aby zwracać uwagę na te szczegóły przy zakupie.

Jeśli chodzi o przerzutki tył A3 i A2, występują one w dwóch rodzajach stosunków ruchu kabla. Wersja Shimano może zastąpić oryginalną przerzutkę tylną w niektórych zestawach rowerów górskich Shimano o niskim poziomie cenowym, oferując lepsze napięcie i wydajność przerzutki tylniej typu cień, co jest dość praktyczne.

W dziedzinie rowerów górskich L-Twoo osiągnęło swoje apogeum. Mam nadzieję, że producent będzie kontynuował inwestycje w badania i rozwój, tworząc bardziej innowacyjne i zaawansowane produkty, zamiast polegać na starszych projektach.

Modele rowerów szosowych z kierownicą typu flat-bar i rowery składane

 

Mimo że L-Twoo kategoryzuje serię F specjalnie przeznaczoną dla rowerów składanych i rowerów szosowych z kierownicą typu flat-bar, nadal stosuje logiczny model zagnieżdżony. L-Twoo łączy dziedziczone dźwignie przerzutek rowerów górskich z przerzutkami tylnymi do rowerów górskich lub szosowych o krótkiej klatce oraz przerzutkami czołowymi na kierownicę lub do mocowania, tworząc serię F. Dlaczego taka kombinacja? Jest to związane z unikalnymi wymaganiami rowerów składanych. Rowerki składane głównie używają systemu przekazywania ruchu kabla do przerzutki czołowej, przy mniejszym nacisku na dźwignie przerzutek. W przypadku przerzutek tylnych często stosuje się modele o krótkiej klatce, aby zapobiec interferencji z ziemią przy użyciu kół o małej średnicy.

 

Ponieważ produkcja serii F jest stosunkowo mała, ceny detaliczne mają tendencję do wzrostu. Warto wspomnieć, że zestawy przekładni OEM dla niektórych międzynarodowych marek rowerów są produkowane przez L-Twoo. Sugeruje to, że międzynarodowi producenci zaczynają akceptować przerzutki wyprodukowane w Chinach, zwiększając ich rozpoznawalność na rynku.

Modele rowerów szosowych

 

Jak wspomniano wcześniej, L-Twoo ma silną pozycję na rynku zestawów przekładni rowerów górskich, podczas gdy ich niezależnie opracowane zestawy przekładni rowerów szosowych zostały wprowadzone stosunkowo późno. Dwa lata temu odbyła się prezentacja na targach rowerowych, ale po przedłużonym okresie wewnętrznych testów i opinii rowerzystów, produkty zostały w pełni zaprezentowane na Konferencji Przemysłu Rowerowego zorganizowanej przez Chińskie Stowarzyszenie Rowerowe pod koniec 2020 roku. Pełny zestaw został zaprezentowany publiczności. Biorąc pod uwagę konkurencyjny krajobraz z kilkoma uznawanymi producentami zestawów przekładni rowerów szosowych, chińscy producenci mieli wyzwania w opracowywaniu nowych produktów ze względu na istniejące bariery patentowe. L-Twoo zdołało stworzyć swoje zestawy przekładni rowerów szosowych z własnymi unikalnymi cechami po dużym wysiłku.

 

Zestawy przekładni rowerów szosowych L-Twoo, znane jako seria R, odpowiadają swoim odpowiednikom do rowerów górskich. Język projektowania dla całej serii jest spójny, kategoryzowany na podstawie stosunków biegów. Dostępne są opcje dźwigni z włókna węglowego i aluminium, przy niewielkiej różnicy w wydajności między różnymi poziomami. Pod względem projektowania dźwignie szosowe L-Twoo czerpią inspirację od Campagnolo (CP), zapewniając wygodny uchwyt z lekką adaptacją krzywizny, aby lepiej pasowała do dłoni azjatyckich rowerzystów. Krzywa i odległość dźwigni hamulca również zapewniają bardziej ergonomiczne uczucie, ułatwiając kontrolę. Te cechy są zgodne z renomowanym ergonomicznym projektem i przyjazną obsługą CP.

Wszyscy główni producenci zestawów przekładni rowerów szosowych mają patenty chroniące ich metody zmiany biegów. L-Twoo podchodzi do tego inaczej, stosując większą dźwignię do zmiany na wyższy bieg, umieszczoną za dźwignią hamulca. Oferuje ona projekt skierowany na zewnątrz, dostosowany do wymagań siły rąk i bez interferencji z obsługą kierownicy. Zmiana na niższy bieg jest osiągana za pomocą małego przycisku kciuka umieszczonego po stronie wewnętrznej dźwigni, łatwo aktywowanego kciukiem. Być może zauważyłeś podobieństwo do projektu Campagnolo. Jednak mimo że logika jest podobna do CP, różni się wykonaniem i wyglądem. Ponadto charakterystyczna cecha CP, czyli szybka wielokrotna zmiana na wyższy bieg, nie jest dostępna w dźwigniach L-Twoo ze względu na mniejszy rozmiar przycisku i inne mechanizmy.

 

Producent twierdzi, że jego przerzutka tylna do rowerów szosowych jest kompatybilna ze stosunkami ruchu kabla Shimano. Konstrukcyjnie jest to proste i przypomina wczesne projekty Shimano 11-biegowych 5800/6800/9000. Ten rodzaj przerzutki tylnej jest znany ze swojego szybkiego początkowego ruchu, szybkich zmian biegów, lekkiej konstrukcji, ale umiarkowanej stabilności łańcucha i ograniczonej kompatybilności z bardzo dużymi kasetami. L-Twoo prawdopodobnie wybrało tę ścieżkę rozwoju ze względu na swoje dojrzałe gromadzenie danych, krótsze cykle rozwoju, mniejsze ryzyko i łatwość masowej produkcji.

 

Przerzutka czołowa do rowerów szosowych wydaje się obiecująca, dostępna w wersjach na kierownicę i do mocowania. Wykorzystuje ona projekt przedłużonego ramienia do przekazywania ruchu kabla, który jest podobny do wczesnych projektów Shimano 11-biegowych. Ten projekt jest dobrze znany i działa dobrze, oferując lekką i płynną akcję przekazywania ruchu kabla. Jednak brakuje w niej wewnętrznej osłony nylonowej, którą można znaleźć w najnowszych zestawach przekładni szosowych R7/8/9000 Shimano. Shimano również zaktualizowało swoją przerzutkę czołową, wprowadzając projekt ze skrętnym ruchem bocznym, co czyni ją jeszcze bardziej ergonomiczną i przyjazną dla użytkownika. Aby konkurować, L-Twoo będzie musiało dokonać dodatkowych ulepszeń.

 

L-Twoo oferuje również zestaw przekładni z pojedynczym łańcuchem do rowerów gravelowych i off-road, co jest logicznym krokiem, biorąc pod uwagę, że projekt akcji kabla jest kompatybilny ze stosunkami ruchu kabla Shimano. Główna różnica między tym a przerzutką tylną do rowerów górskich L-Twoo polega na zmianie prowadzenia kabla i punktów kotwiczenia kabla, aby uzyskać kompatybilny ze stosunkami ruchu kabla Shimano. Integracja i ulepszanie już opracowanych i dojrzałych produktów jest powszechną praktyką wśród producentów i pozwala na wzajemne uzupełnianie się mocnych stron.

 

To kończy wprowadzenie do zestawów przekładni rowerów szosowych. Oto podsumowanie na podstawie testów autora najnowszego dostępnego na rynku zestawu RX/R9 11-biegowych:

Ostatni to zestaw elektroniczny

Zestaw elektroniczny eRX Disc Carbon 2*12s

Nr: eRX Disc Carbon 2*12s

Waga: łącznie z hamulcami 1,3 kg

Kolor: Czarny

 

 

 

 

 

Projekt wyglądu: 9/10 (Dotyk projektanta, czarny wykończenie z stylowymi i dynamicznymi akcentami.)

Wrażenia z obsługi: 8,5/10 (Poprawiona ergonomia dla lepszego dopasowania do rąk azjatyckich, chociaż przycisk do zmiany na wyższy bieg wydaje się nieco sztywny.)

Doświadczenie w zmianie biegów: 8/10 (Tradycyjna struktura przerzutki tył do rowerów szosowych, z poprawionym napięciem dla precyzyjnych zmian biegów. Zarówno zmiany biegów przednich, jak i tylnych są mniej podatne na wypadanie łańcucha, ale brakuje nowej technologii.)

Gdzie są obniżki? Mimo że wygląd jest dość atrakcyjny, istnieje miejsce do ulepszeń w szczegółach. Użycie standardowych śrub mikroregulacji krzyżowych i chromowanych śrub stalowych w modelach najwyższej serii można uznać za kompromis kosztowy. Byłoby jeszcze lepiej, gdyby zostały one zastąpione śrubami ze stali nierdzewnej lub, co lepsze, czarnymi śrubami aluminiowymi. Chociaż logika zmiany biegów jest prosta, wewnętrzne sprężyny dźwigni i zębatki są nieco sztywne. W szczególności mały przycisk do zmiany na wyższy bieg wymaga większej siły, aby się aktywować.

Proaktywni producenci słuchają opinii konsumentów i pracują nad ulepszaniem swoich produktów.

Podsumowując, istnieje miejsce do ulepszeń w dźwigniach przerzutek L-Twoo. Pomimo atrakcyjnego wyglądu, konieczna jest większa uwaga na szczegóły. Standardowe śruby mikroregulacji krzyżowej i chromowane śruby stalowe w modelach najwyższej serii można by zaktualizować na śruby ze stali nierdzewnej lub nawet czarne śruby aluminiowe, aby poprawić jakość. Chociaż logika zmiany biegów jest prosta, wewnętrzne sprężyny dźwigni i zębatki są nieco sztywne, zwłaszcza mały przycisk do zmiany na wyższy bieg wymaga większej siły, aby się aktywować.

Przyszłościowe firmy słuchają opinii konsumentów i pracują nad ulepszaniem swoich produktów.

Powrót do blogu