Wprowadzenie do marki przes艂a艅 rowerowych L-Twoo w Chinach

Wprowadzenie do marki przes艂a艅 rowerowych L-Twoo w Chinach

Wprowadzenie do marki przes艂a艅 rowerowych L-Twoo w Chinach

Do g艂贸wnych marek przes艂a艅 rowerowych z du偶ym udzia艂em rynkowym nale偶膮 trzy g艂贸wne: japo艅ska "Shimano", ameryka艅ska "Sram" i w艂oska "Campagnolo". Obecnie, w kontek艣cie rosn膮cych cen i ich ograniczonej dost臋pno艣ci, zar贸wno zakup pe艂nych rower贸w, jak i monta偶 lub modernizacja, wymaga odpowiednich nak艂ad贸w finansowych. W obecnym 艣rodowisku, w kt贸rym dost臋pne s膮 unikalne produkty, warto spr贸bowa膰 zestaw贸w przes艂a艅 rowerowych produkowanych w Chinach. W ostatnich latach rozwijanie zestaw贸w przes艂a艅 rowerowych w Chinach post臋powa艂o szybko, a post臋py w technologiach badawczych i produkcyjnych przekszta艂ci艂y je z tanich i niskiej jako艣ci "zamiennik贸w" w konkurencyjne produkty. Po przej艣ciu wyzwa艅 rynkowych coraz wi臋cej producent贸w rower贸w zaczyna ich u偶ywa膰.

Pocz膮wszy od teraz, om贸wimy zestawy przes艂a艅 rowerowych produkowane w Chinach, przygl膮daj膮c si臋 ich wygl膮dowi, u偶yteczno艣ci, sposobom wyboru i udzielaj膮c informacji dla czytelnik贸w. Pozwoli to rowerzystom na pe艂ne zrozumienie tych produkt贸w.

Przedstawienie LTWOO, Jednej z Pierwszych Firm w Chinach, Kt贸ra Rozwija Zestawy Przes艂a艅 Rowerowych

LTWOO, zlokalizowane w Zhuhai, prowincja Guangdong, to jedno z pierwszych przedsi臋biorstw w Chinach, kt贸re rozwija zestawy przes艂a艅 rowerowych. Za艂o偶ona w 2013 roku, LTWOO, podobnie jak kilka innych rodzimych producent贸w zestaw贸w przes艂a艅 rowerowych, zosta艂a za艂o偶ona przez Liua Chunshenga, kt贸ry mia艂 do艣wiadczenie w pracy w firmie SRAM. Rozpocz膮艂 w艂asny biznes, a LTWOO skupi艂o si臋 na badaniach i produkcji zestaw贸w rower贸w sportowych / cywilnych, stopniowo zdobywaj膮c zam贸wienia od wielu rodzimych marek rower贸w i staj膮c si臋 bardziej znane w艣r贸d szerszego grona rowerzyst贸w. Opr贸cz zestaw贸w przes艂a艅 rowerowych do rower贸w g贸rskich o znacznym udziale rynkowym, LTWOO wprowadzi艂o do sprzeda偶y r贸wnie偶 zestawy przes艂a艅 rowerowych do rower贸w szosowych, kt贸re rozwijane by艂y niezale偶nie. Pokazano nawet prototypowe produkty przes艂a艅 elektronicznych obecnie w trakcie opracowywania.

Rower G贸rski

Rower Szosowy

Rower Sk艂adany

艁膮cz膮c najnowszy katalog produkt贸w LTWOO na ten rok z przewodnikami konfiguracji niekt贸rych producent贸w pe艂nych rower贸w, ten artyku艂 sklasyfikuje r贸偶ne produkty LTWOO wed艂ug rodzaj贸w rower贸w, do kt贸rych s膮 przeznaczone, i wyja艣ni je czytelnikom.

Sekcja Rower贸w G贸rskich

LTWOO zacz臋艂o od zestaw贸w przes艂a艅 rowerowych do rower贸w g贸rskich, a zestawy przes艂a艅 rowerowych do rower贸w g贸rskich nosz膮 nazw臋 "Seria A". Seria A cieszy si臋 stosunkowo du偶ym udzia艂em rynkowym na rynku rower贸w g贸rskich. Adaptowalno艣膰 rodzimych producent贸w jest nadzwyczajna. Pomimo powszechno艣ci kaset 12-rz臋dowych w艣r贸d g艂贸wnych producent贸w, LTWOO wprowadzi艂o zestaw przes艂a艅 rowerowych do rower贸w g贸rskich z pojedyncz膮 tarcz膮 艂a艅cucha 13-rz臋dow膮, optymalizuj膮c odst臋py du偶ej kasety, kt贸ra jest kompatybilna z popularnymi piastami do kaset bez konieczno艣ci dodatkowych zmian. W zale偶no艣ci od r贸偶nych stosunk贸w przes艂a艅 rower贸w, produkty flagowe do rower贸w g贸rskich to A13/A12/A11. Produkty te wykorzystuj膮 najwy偶szej jako艣ci materia艂y i najprecyzyjniejsze przetwarzanie komponent贸w w艣r贸d zestaw贸w krajowych, nawet por贸wnywalne z wyko艅czeniem na poziomie wy艣cigowym, prezentuj膮c styl atrakcyjny i przyci膮gaj膮cy wzrok.

Zestawy A13/A12/A11 maj膮 tak膮 sam膮 struktur臋 i materia艂y dla przerzutki ty艂, nawet waga jest identyczna. Warto zwr贸ci膰 uwag臋 na wyr贸偶niaj膮c膮 cech臋 tych przerzutek tylnych, jak膮 jest u偶ycie zewn臋trznej p艂yty klatki z w艂贸kna w臋glowego w po艂膮czeniu z ogromnymi ko艂eczkami wyposa偶onymi w wodoodporne 艂o偶yska uszczelniaj膮ce, co sprawia, 偶e s膮 zar贸wno atrakcyjne wizualnie, jak i praktyczne.

G艂贸wny 艣rub臋 monta偶ow膮 przerzutki ty艂nej (艂膮cz膮c膮 si臋 z ram膮) wykonano z aluminium i anodowano na ten sam kolor co reszta przerzutki. R贸偶ne cz臋艣ci przerzutki s膮 r贸wnie偶 wydr膮偶one, aby zmniejszy膰 wag臋.

G艂贸wna rama jest wyd艂u偶ona, aby pomie艣ci膰 du偶膮 kaset臋 52T, a ekscentryczny projekt g贸rnego prowadzenia jest przesuni臋ty.

W por贸wnaniu z konstrukcj膮 SRAM, LTWOO obni偶y艂o wysoko艣膰 przerzutki ty艂nej o 8 mm, co skutecznie zapobiega kolizjom z uchwytem przerzutki i zapobiega uszkodzeniom.

G艂臋bsza analiza przerzutki ty艂nej LTWOO ujawnia wp艂yw konstrukcji SRAM. Struktura i prowadzenie kabli g艂贸wnego korpusu s膮 inspirowane wcze艣niejszymi projektami SRAM bez sprz臋g艂a. Jednak LTWOO wprowadzi艂o innowacje i ulepszenia. Przerzutki tylnych serii A13/A12/A11 wykonane z w艂贸kna w臋glowego s膮 kompatybilne z kasetami o 艣rednicy do 52T, osi膮gni臋t膮 dzi臋ki optymalizacji d艂ugo艣ci i k膮ta g艂贸wnej ramy oraz ekscentrycznemu projektowi g贸rnego ko艂ka prowadz膮cego. Zoptymalizowana przerzutka tylna zachowuje si臋 wyj膮tkowo dobrze i zapobiega powszechnemu problemowi modyfikacji uchwytu przerzutki, powoduj膮cemu problemy z kasetami o ekstremalnych rozmiarach.

"Dziedziczna" wysoka napi臋cie SRAM jest r贸wnie偶 widoczna w konstrukcji LTWOO. Zestawy A13/A12/A11 wykorzystuj膮 spr臋偶yny o wy偶szym napi臋ciu ni偶 wcze艣niej, co mo偶e by膰 do艣膰 sztywne i trudne do manipulacji r臋cznie. Jest to spowodowane brakiem mechanizmu sprz臋g艂a, co wymaga zwi臋kszenia napi臋cia spr臋偶yny. Skutkuje to reaktywnym i szybkim prze艂膮czaniem zar贸wno w g贸r臋, jak i w d贸艂 kasety. Struktura "cienia" przerzutki ty艂nej jest r贸wnie偶 zoptymalizowana. Chocia偶 ta struktura by艂a pocz膮tkowo widoczna w produktach SRAM w okresie 9-rz臋dowym, LTWOO wprowadzi艂o poprawki, dzi臋ki czemu efekt "cienia" przerzutki jest bardziej wyra藕ny. Po instalacji jest jeszcze bardziej dyskretny i bezpieczny ni偶 w nowszych modelach SRAM.

Je艣li chodzi o manetki, nie ma wielkiej r贸偶nicy; w rzeczywisto艣ci ca艂a seria LTWOO ma ten sam projekt. Jedyna r贸偶nica wynika z r贸偶nych stosunk贸w przes艂a艅, co prowadzi do r贸偶nych ramp zmiany bieg贸w. Pod wzgl臋dem zewn臋trznego projektu te manetki przypominaj膮 styl bez okien SRAM, ale LTWOO r贸wnie偶 przeprowadzi艂o niezale偶ne badania i optymalizacje. Wcze艣niejszy problem nadmiernej luzu w zmianie bieg贸w wi臋kszych manetek SRAM zosta艂 rozwi膮zany, a projekt klapki zabezpieczaj膮cej slot na kabel jest bardziej kompaktowy. Manetki LTWOO wyr贸偶niaj膮 si臋 precyzyjnym i dok艂adnym dzia艂aniem, zapewniaj膮c szybk膮 i wyra藕n膮 zmian臋 bieg贸w, doskonale wsp贸艂graj膮c z podej艣ciem ameryka艅skim w stylu SRAM.

Przechodz膮c na ni偶szy poziom, jest seria AX, kt贸ra ma podstawow膮 struktur臋 jak seria flagowa. Poza bardziej stonowan膮 kolorystyk膮, g艂贸wn膮 r贸偶nic膮 jest zast膮pienie klatki z w艂贸kna w臋glowego klatk膮 metalow膮. Niemniej jednak s膮 dost臋pne wersje 13/12/11-rz臋dowe. Opr贸cz zestaw贸w z pojedyncz膮 tarcz膮 艂a艅cucha, kt贸re obs艂uguj膮 tak偶e du偶膮 kas臋 52T, s膮 teraz dost臋pne tak偶e opcje z dwiema i trzema tarczami 艂a艅cucha. Chocia偶 dost臋pna jest alternatywna przerzutka przednia, pasuj膮ca przerzutka tylna wielotarczowa to wersja z innym kszta艂tem klatki, obs艂uguj膮ca tylko kasety o 艣rednicy 42/46T.

W艣r贸d u偶ytkownik贸w najwy偶szego zestawu LTWOO nie napotkano wielu problem贸w. Otrzymane opinie by艂y og贸lnie pozytywne. Jednak podej艣cie LTWOO polegaj膮ce na u偶ywaniu tylko du偶ej spr臋偶yny cewkowej do utrzymania napi臋cia na ramieniu przerzutki w celu stabilizacji 艂a艅cucha jest nieco przestarza艂e. Pomimo wszystko systemy t艂umienia przerzutki ty艂nej staj膮 si臋 coraz bardziej dojrza艂e, a Shimano nawet w艂膮czy艂o amortyzacj臋 ramienia przerzutki do swoich najnowszych modeli DEORE 11/12-rz臋dowych. Niezawodno艣膰 i trwa艂o艣膰 systemu du偶ej spr臋偶yny cewkowej nie s膮 tak dobre jak systemy t艂umienia. Niemniej jednak pozycjonowanie produktu LTWOO jest ukierunkowane na produkty high-end konkuruj膮ce cenowo z produktami 艣redniej p贸艂ki g艂贸wnych producent贸w. Ich docelowi klienci prawdopodobnie nie u偶ywaj膮 ich produkt贸w w skrajnych scenariuszach, takich jak jazda zjazdowa, a regularna jazda w terenie nie zu偶yje du偶ej spr臋偶yny cewkowej.

Od modelu A9 do A7 L-Twoo pozycjonuje t臋 seri臋 jako produkty masowego rynku, cz臋sto znajduj膮ce si臋 jako wyposa偶enie oryginalne w pojazdach OEM, niekt贸re z logo marki pojazdu. W miar臋 jak przechodzisz z wy偶szego numeru na ni偶szy, producenci dok艂adnie zmniejszaj膮 specyfikacje, zmniejszaj膮 stosunki przes艂a艅 i u偶ywaj膮 materia艂贸w ni偶szej jako艣ci. Na przyk艂ad mog膮 przej艣膰 od metalu do tworzyw in偶ynieryjnych, u偶ywa膰 metalowych tulei zamiast 艂o偶ysk w prowadnicach oraz zast膮pi膰 du偶e 艣ruby stalowe stalowymi lub 偶eliwnymi. Jednak og贸lna wydajno艣膰 pozostaje stosunkowo sta艂a, a cena jest bardziej przyjazna dla bud偶etu.

Je艣li chodzi o przerzutki przednie, L-Twoo oferuje tylko dwa modele: top swing i down swing, z mocowaniem na zacisk. Zazwyczaj s膮 one dost臋pne tylko w pe艂nych pojazdach, niezale偶nie od poziomu wyposa偶enia. We wszystkich poziomach wyposa偶enia przerzutki przednie s膮 identyczne, r贸偶ni膮 si臋 tylko wyko艅czeniem farby.

Poniewa偶 na rynku dost臋pne s膮 zar贸wno stare, jak i nowe wersje przerzutnik贸w tylnych, a tak偶e r贸偶ne kolory i wersje OEM, r贸偶nica w do艣wiadczeniach u偶ytkownika jest niewielka. Przy zakupie zwracaj uwag臋 na d艂ugo艣膰 g艂贸wnego ramienia poni偶ej du偶ej 艣ruby, poniewa偶 wskazuje ona na obs艂ug臋 kaset o 艣rednicy wi臋kszej ni偶 42T. Dodatkowo, w zale偶no艣ci od wymaga艅 co do pojemno艣ci z臋b贸w, wybieraj mi臋dzy wersjami 艣rednimi a d艂ugimi klatek.

Ponadto produkty serii A, A5 i A3 przeznaczone do 9-rz臋dowych lub ni偶szych, uwa偶ane s膮 za produkty niskiej jako艣ci, cz臋sto znajduj膮ce si臋 na bardziej dost臋pnych rowerach marek. Aby poszerzy膰 mo偶liwo艣ci i opcje adaptacyjne, L-Twoo zaprojektowa艂o dwie proporcje przesuwu kabla w tej serii: jedna dla kompatybilno艣ci z proporcj膮 2:1 Shimano i druga dla proporcji 1:1 SRAM. Je艣li planujesz zakup w tej serii, koniecznie zapytaj o proporcj臋 przesuwu kabla, poniewa偶 niekt贸re wersje mog膮 mie膰 j膮 wydrukowan膮 na ramieniu przerzutki.

聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽Stary model聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 Nowy model

Dla r贸偶nych konstrukcji proporcji przesuwu kabla L-Twoo przede wszystkim zmodyfikowa艂o punkt wej艣cia kabla na g贸rn膮 ram臋 komponentu, pozostawiaj膮c wszystkie inne struktury bez zmian, co pozwala na wymienne komponenty produkcyjne. Ta seria oferuje szerok膮 gam臋 kompatybilno艣ci, dlatego obejmuje opcje z kr贸tkimi, 艣rednimi i d艂ugimi klatkami, co sprawia, 偶e kr贸tka klatka przerzutki ty艂nej jest odpowiednia dla wielu modeli rower贸w o ma艂ych ko艂ach. Warto jednak zaznaczy膰, 偶e dost臋pne s膮 zar贸wno stare, jak i nowe wersje przerzutnik贸w tylnych. Stara wersja wizualnie przypomina model A7, odziedziczaj膮c jego wygl膮d od SRAM, z wi臋ksz膮 ilo艣ci膮 komponent贸w metalowych i lepsz膮 jako艣ci膮 wykonania, podczas gdy nowa wersja optymalizuje mechanizm prowadzenia kabla, upraszcza 艣ruby mocuj膮ce, utrzymuje czystszy wygl膮d, jest l偶ejsza, ale zawiera wi臋cej komponent贸w plastikowych. Ponadto ni偶szej jako艣ci manetki s膮 teraz dost臋pne w wersji z oknem i posiadaj膮 dwukrotn膮 d藕wigni臋 typu push-pull, podobnie jak manetki ni偶szej jako艣ci Shimano, co czyni je przyjaznymi dla pocz膮tkuj膮cych rowerzyst贸w, chocia偶 wersja z oknem wydaje si臋 bardziej plastikowa w por贸wnaniu do wersji bez okna, pozbawiona premium wra偶enia.

聽聽

Do艣wiadczenia u偶ytkownik贸w zosta艂y podzielone przez wielu rowerzyst贸w, na podstawie najnowszego zestawu AX 13-biegowego przetestowanego na rowerach. Oto podsumowanie autorstwa:

Projekt wizualny: 9/10聽(Ostry i dynamiczny design z lekkim aluminiowym 艣rubem i ramieniem przerzutki z w艂贸kna w臋glowego, bardzo atrakcyjny.)

Obs艂uga: 10/10聽(Styl ameryka艅ski, reaktywna i doskona艂a obs艂uga jednym kciukiem, jak zawsze.)

Do艣wiadczenie w zmianie bieg贸w: 9/10聽(Podczas gdy napi臋cie spr臋偶yny jest wysokie, brak systemu t艂umienia oznacza, 偶e nie mo偶e zapewni膰 ostatecznej stabilno艣ci 艂a艅cucha w trudnym terenie.)

Ponadto autor posiada r贸偶ne wersje d藕wigni A7 i A3 oraz przerzutek tylnych. W przypadku modeli A7 i A5 wiele z nich jest produkowanych na zam贸wienie producent贸w i oferuje szeroki zakres kombinacji kolor贸w. Jednak istniej膮 r贸偶nice w u偶ywanych materia艂ach, w tym czy g艂贸wna cz臋艣膰 jest wykonana z metalu czy tworzywa sztucznego, czy 艣ruby s膮 chromowane czy 偶eliwne, a nawet r贸偶nice w wyko艅czeniu powierzchni, takie jak precyzyjne pieczenie lub kolorowanie wtryskowe. Wa偶ne jest, aby zwraca膰 uwag臋 na te szczeg贸艂y przy zakupie.

Je艣li chodzi o przerzutki ty艂 A3 i A2, wyst臋puj膮 one w dw贸ch rodzajach stosunk贸w ruchu kabla. Wersja Shimano mo偶e zast膮pi膰 oryginaln膮 przerzutk臋 tyln膮 w niekt贸rych zestawach rower贸w g贸rskich Shimano o niskim poziomie cenowym, oferuj膮c lepsze napi臋cie i wydajno艣膰 przerzutki tylniej typu cie艅, co jest do艣膰 praktyczne.

W dziedzinie rower贸w g贸rskich L-Twoo osi膮gn臋艂o swoje apogeum. Mam nadziej臋, 偶e producent b臋dzie kontynuowa艂 inwestycje w badania i rozw贸j, tworz膮c bardziej innowacyjne i zaawansowane produkty, zamiast polega膰 na starszych projektach.

Modele rower贸w szosowych z kierownic膮 typu flat-bar i rowery sk艂adane

Mimo 偶e L-Twoo kategoryzuje seri臋 F specjalnie przeznaczon膮 dla rower贸w sk艂adanych i rower贸w szosowych z kierownic膮 typu flat-bar, nadal stosuje logiczny model zagnie偶d偶ony. L-Twoo 艂膮czy dziedziczone d藕wignie przerzutek rower贸w g贸rskich z przerzutkami tylnymi do rower贸w g贸rskich lub szosowych o kr贸tkiej klatce oraz przerzutkami czo艂owymi na kierownic臋 lub do mocowania, tworz膮c seri臋 F. Dlaczego taka kombinacja? Jest to zwi膮zane z unikalnymi wymaganiami rower贸w sk艂adanych. Rowerki sk艂adane g艂贸wnie u偶ywaj膮 systemu przekazywania ruchu kabla do przerzutki czo艂owej, przy mniejszym nacisku na d藕wignie przerzutek. W przypadku przerzutek tylnych cz臋sto stosuje si臋 modele o kr贸tkiej klatce, aby zapobiec interferencji z ziemi膮 przy u偶yciu k贸艂 o ma艂ej 艣rednicy.

Poniewa偶 produkcja serii F jest stosunkowo ma艂a, ceny detaliczne maj膮 tendencj臋 do wzrostu. Warto wspomnie膰, 偶e zestawy przek艂adni OEM dla niekt贸rych mi臋dzynarodowych marek rower贸w s膮 produkowane przez L-Twoo. Sugeruje to, 偶e mi臋dzynarodowi producenci zaczynaj膮 akceptowa膰 przerzutki wyprodukowane w Chinach, zwi臋kszaj膮c ich rozpoznawalno艣膰 na rynku.

Modele rower贸w szosowych

Jak wspomniano wcze艣niej, L-Twoo ma siln膮 pozycj臋 na rynku zestaw贸w przek艂adni rower贸w g贸rskich, podczas gdy ich niezale偶nie opracowane zestawy przek艂adni rower贸w szosowych zosta艂y wprowadzone stosunkowo p贸藕no. Dwa lata temu odby艂a si臋 prezentacja na targach rowerowych, ale po przed艂u偶onym okresie wewn臋trznych test贸w i opinii rowerzyst贸w, produkty zosta艂y w pe艂ni zaprezentowane na Konferencji Przemys艂u Rowerowego zorganizowanej przez Chi艅skie Stowarzyszenie Rowerowe pod koniec 2020 roku. Pe艂ny zestaw zosta艂 zaprezentowany publiczno艣ci. Bior膮c pod uwag臋 konkurencyjny krajobraz z kilkoma uznawanymi producentami zestaw贸w przek艂adni rower贸w szosowych, chi艅scy producenci mieli wyzwania w opracowywaniu nowych produkt贸w ze wzgl臋du na istniej膮ce bariery patentowe. L-Twoo zdo艂a艂o stworzy膰 swoje zestawy przek艂adni rower贸w szosowych z w艂asnymi unikalnymi cechami po du偶ym wysi艂ku.

Zestawy przek艂adni rower贸w szosowych L-Twoo, znane jako seria R, odpowiadaj膮 swoim odpowiednikom do rower贸w g贸rskich. J臋zyk projektowania dla ca艂ej serii jest sp贸jny, kategoryzowany na podstawie stosunk贸w bieg贸w. Dost臋pne s膮 opcje d藕wigni z w艂贸kna w臋glowego i aluminium, przy niewielkiej r贸偶nicy w wydajno艣ci mi臋dzy r贸偶nymi poziomami. Pod wzgl臋dem projektowania d藕wignie szosowe L-Twoo czerpi膮 inspiracj臋 od Campagnolo (CP), zapewniaj膮c wygodny uchwyt z lekk膮 adaptacj膮 krzywizny, aby lepiej pasowa艂a do d艂oni azjatyckich rowerzyst贸w. Krzywa i odleg艂o艣膰 d藕wigni hamulca r贸wnie偶 zapewniaj膮 bardziej ergonomiczne uczucie, u艂atwiaj膮c kontrol臋. Te cechy s膮 zgodne z renomowanym ergonomicznym projektem i przyjazn膮 obs艂ug膮 CP.

Wszyscy g艂贸wni producenci zestaw贸w przek艂adni rower贸w szosowych maj膮 patenty chroni膮ce ich metody zmiany bieg贸w. L-Twoo podchodzi do tego inaczej, stosuj膮c wi臋ksz膮 d藕wigni臋 do zmiany na wy偶szy bieg, umieszczon膮 za d藕wigni膮 hamulca. Oferuje ona projekt skierowany na zewn膮trz, dostosowany do wymaga艅 si艂y r膮k i bez interferencji z obs艂ug膮 kierownicy. Zmiana na ni偶szy bieg jest osi膮gana za pomoc膮 ma艂ego przycisku kciuka umieszczonego po stronie wewn臋trznej d藕wigni, 艂atwo aktywowanego kciukiem. By膰 mo偶e zauwa偶y艂e艣 podobie艅stwo do projektu Campagnolo. Jednak mimo 偶e logika jest podobna do CP, r贸偶ni si臋 wykonaniem i wygl膮dem. Ponadto charakterystyczna cecha CP, czyli szybka wielokrotna zmiana na wy偶szy bieg, nie jest dost臋pna w d藕wigniach L-Twoo ze wzgl臋du na mniejszy rozmiar przycisku i inne mechanizmy.

Producent twierdzi, 偶e jego przerzutka tylna do rower贸w szosowych jest kompatybilna ze stosunkami ruchu kabla Shimano. Konstrukcyjnie jest to proste i przypomina wczesne projekty Shimano 11-biegowych 5800/6800/9000. Ten rodzaj przerzutki tylnej jest znany ze swojego szybkiego pocz膮tkowego ruchu, szybkich zmian bieg贸w, lekkiej konstrukcji, ale umiarkowanej stabilno艣ci 艂a艅cucha i ograniczonej kompatybilno艣ci z bardzo du偶ymi kasetami. L-Twoo prawdopodobnie wybra艂o t臋 艣cie偶k臋 rozwoju ze wzgl臋du na swoje dojrza艂e gromadzenie danych, kr贸tsze cykle rozwoju, mniejsze ryzyko i 艂atwo艣膰 masowej produkcji.

Przerzutka czo艂owa do rower贸w szosowych wydaje si臋 obiecuj膮ca, dost臋pna w wersjach na kierownic臋 i do mocowania. Wykorzystuje ona projekt przed艂u偶onego ramienia do przekazywania ruchu kabla, kt贸ry jest podobny do wczesnych projekt贸w Shimano 11-biegowych. Ten projekt jest dobrze znany i dzia艂a dobrze, oferuj膮c lekk膮 i p艂ynn膮 akcj臋 przekazywania ruchu kabla. Jednak brakuje w niej wewn臋trznej os艂ony nylonowej, kt贸r膮 mo偶na znale藕膰 w najnowszych zestawach przek艂adni szosowych R7/8/9000 Shimano. Shimano r贸wnie偶 zaktualizowa艂o swoj膮 przerzutk臋 czo艂ow膮, wprowadzaj膮c projekt ze skr臋tnym ruchem bocznym, co czyni j膮 jeszcze bardziej ergonomiczn膮 i przyjazn膮 dla u偶ytkownika. Aby konkurowa膰, L-Twoo b臋dzie musia艂o dokona膰 dodatkowych ulepsze艅.

L-Twoo oferuje r贸wnie偶 zestaw przek艂adni z pojedynczym 艂a艅cuchem do rower贸w gravelowych i off-road, co jest logicznym krokiem, bior膮c pod uwag臋, 偶e projekt akcji kabla jest kompatybilny ze stosunkami ruchu kabla Shimano. G艂贸wna r贸偶nica mi臋dzy tym a przerzutk膮 tyln膮 do rower贸w g贸rskich L-Twoo polega na zmianie prowadzenia kabla i punkt贸w kotwiczenia kabla, aby uzyska膰 kompatybilny ze stosunkami ruchu kabla Shimano. Integracja i ulepszanie ju偶 opracowanych i dojrza艂ych produkt贸w jest powszechn膮 praktyk膮 w艣r贸d producent贸w i pozwala na wzajemne uzupe艂nianie si臋 mocnych stron.

To ko艅czy wprowadzenie do zestaw贸w przek艂adni rower贸w szosowych. Oto podsumowanie na podstawie test贸w autora najnowszego dost臋pnego na rynku zestawu RX/R9 11-biegowych:

Ostatni to zestaw elektroniczny

Zestaw elektroniczny eRX Disc Carbon 2*12s

Nr: eRX Disc Carbon 2*12s

Waga: 艂膮cznie z hamulcami 1,3 kg

Kolor: Czarny

Projekt wygl膮du: 9/10聽(Dotyk projektanta, czarny wyko艅czenie z stylowymi i dynamicznymi akcentami.)

Wra偶enia z obs艂ugi: 8,5/10聽(Poprawiona ergonomia dla lepszego dopasowania do r膮k azjatyckich, chocia偶 przycisk do zmiany na wy偶szy bieg wydaje si臋 nieco sztywny.)

Do艣wiadczenie w zmianie bieg贸w: 8/10聽(Tradycyjna struktura przerzutki ty艂 do rower贸w szosowych, z poprawionym napi臋ciem dla precyzyjnych zmian bieg贸w. Zar贸wno zmiany bieg贸w przednich, jak i tylnych s膮 mniej podatne na wypadanie 艂a艅cucha, ale brakuje nowej technologii.)

Gdzie s膮 obni偶ki? Mimo 偶e wygl膮d jest do艣膰 atrakcyjny, istnieje miejsce do ulepsze艅 w szczeg贸艂ach. U偶ycie standardowych 艣rub mikroregulacji krzy偶owych i chromowanych 艣rub stalowych w modelach najwy偶szej serii mo偶na uzna膰 za kompromis kosztowy. By艂oby jeszcze lepiej, gdyby zosta艂y one zast膮pione 艣rubami ze stali nierdzewnej lub, co lepsze, czarnymi 艣rubami aluminiowymi. Chocia偶 logika zmiany bieg贸w jest prosta, wewn臋trzne spr臋偶yny d藕wigni i z臋batki s膮 nieco sztywne. W szczeg贸lno艣ci ma艂y przycisk do zmiany na wy偶szy bieg wymaga wi臋kszej si艂y, aby si臋 aktywowa膰.

Proaktywni producenci s艂uchaj膮 opinii konsument贸w i pracuj膮 nad ulepszaniem swoich produkt贸w.

Podsumowuj膮c, istnieje miejsce do ulepsze艅 w d藕wigniach przerzutek L-Twoo. Pomimo atrakcyjnego wygl膮du, konieczna jest wi臋ksza uwaga na szczeg贸艂y. Standardowe 艣ruby mikroregulacji krzy偶owej i chromowane 艣ruby stalowe w modelach najwy偶szej serii mo偶na by zaktualizowa膰 na 艣ruby ze stali nierdzewnej lub nawet czarne 艣ruby aluminiowe, aby poprawi膰 jako艣膰. Chocia偶 logika zmiany bieg贸w jest prosta, wewn臋trzne spr臋偶yny d藕wigni i z臋batki s膮 nieco sztywne, zw艂aszcza ma艂y przycisk do zmiany na wy偶szy bieg wymaga wi臋kszej si艂y, aby si臋 aktywowa膰.

Przysz艂o艣ciowe firmy s艂uchaj膮 opinii konsument贸w i pracuj膮 nad ulepszaniem swoich produkt贸w.

Powr贸t do blogu