Instrukcja montażu Rinos

Witamy w Przewodniku Montażu Roweru Rinos.
Ten przewodnik pomoże Ci z łatwością złożyć nowy rower Rinos. Postępuj zgodnie z tymi instrukcjami krok po kroku, aby zapewnić bezpieczny i efektywny proces montażu. Przewodnik jest zalecany dla rowerów gravelowych i szosowych.

Gwarancja
Rower Rinos posiada 2-letnią gwarancję na wady produkcyjne ramy i widelca od daty zakupu. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości dotyczące swojego produktu, skontaktuj się z nami pod adresem info@rinosbikes.eu.

Narzędzia potrzebne (w zestawie):

  • Narzędzia wielofunkcyjne (w zestawie)
  • Klucz dynamometryczny (Dobrze mieć)

Części kierownicy (w zestawie):

  1. Rozpakowywanie
    Ostrożnie wyjmij wszystkie elementy z opakowania i ułóż je na czystym, zorganizowanym miejscu pracy. Sprawdź, czy wszystkie części są obecne:
  • Rama
  • Sztyca i siodełko
  • Widelec
  • Koła
  • Kierownica
  • Wspornik kierownicy
  • Małe części do wspornika kierownicy

Po usunięciu całego opakowania i upewnieniu się, że niczego nie brakuje, Twój rower powinien wyglądać tak:

  1. Montaż kół
    Jak widzisz, tylne koło jest już w pełni zamontowane w pudełku, ale nadal musisz zamontować przednie.
    Najpierw należy usunąć pomarańczowy plastikowy ochraniacz, jak pokazano na poniższych zdjęciach, a także oś.
    Następnie przygotuj następujące narzędzie i śrubę, które są dołączone do zestawu:

Jak widać, wystarczy umieścić koło pod odpowiednim kątem i dokręcić oś za pomocą klucza imbusowego 6 mm (w zestawie). Nie należy przekraczać 12 Nm, ponieważ jest to maksymalne dopuszczalne napięcie, a przyłożenie większej siły może spowodować uszkodzenie. Jednak jest mało prawdopodobne, aby osiągnąć to ciśnienie przy użyciu narzędzia ręcznego.
Zalecamy również mieć coś lub kogoś, kto przytrzyma tylne koło, aby ułatwić obsługę i bardziej precyzyjny montaż.

  1. Montaż kierownicy
    Najpierw użyj klucza imbusowego 6 mm dołączonego do zestawu, aby dokręcić śrubę pokazaną na zdjęciu nie bardziej niż do 12 Nm. W trakcie dokręcania upewnij się, że kable są wyrównane i nie są skrzyżowane.

Następnie, jak pokazano na zdjęciu, zacznij montować aluminiowe części, zaczynając od najszerszej po lewej stronie.

Jak widać, gdy zostanie to zrobione prawidłowo, części dokładnie do siebie pasują. Pamiętaj, aby montować je od najszerszej do najwęższej, ponieważ będą się one układać jak puzzle.
Zintegrowaną kierownicę można zamontować po gładkim zamontowaniu części aluminiowych, jak pokazano na pierwszym zdjęciu powyżej. Następnym krokiem jest użycie klucza imbusowego 5 mm do dokręcenia śruby na kierownicy, jak pokazano na drugim zdjęciu. Około 5 Nm momentu obrotowego. Na koniec dokręć również małe śruby z boku zintegrowanej kierownicy.

Aby zakończyć tę część, potrząśnij rowerem za kierownicę, aby sprawdzić, czy został prawidłowo złożony. Jeśli porusza się płynnie i komfortowo, zakończyłeś tę część. Jeśli nie, spróbuj dokręcić lub poluzować śruby, aby znaleźć najwygodniejszą pozycję.

  1. Montaż siodełka i sztycy
    Najpierw znajdź otwór na sztycę. Wprowadź zacisk siodełka do ramy i przytrzymaj go palcem. Sprawdź maksymalną dopuszczalną wysokość siodełka na samej sztycy.
    Następnie wprowadź siodełko i użyj klucza imbusowego 4 mm, aby je dokręcić. Maksymalny moment obrotowy wynosi 12 Nm. Następnie sprawdź, czy siodełko jest wyrównane z ramą. Na koniec nie zapomnij o gumowej części, jak pokazano na ostatnim zdjęciu.

  2. Montaż pedałów
    Zazwyczaj nie dodajemy pedałów do naszych rowerów, ponieważ wiemy, że masz swoje własne preferencje. Niemniej jednak, oto kilka ogólnych wskazówek dotyczących montażu pedałów:

  • Zidentyfikuj lewe i prawe pedały (zwykle są oznaczone literami L i R).
  • Wkręć prawy pedał (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) w prawy ramię korby i dokręć za pomocą klucza do pedałów.
  • Wkręć lewy pedał (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) w lewy ramię korby i dokręć za pomocą klucza do pedałów.

Konserwacja i Kontrole Bezpieczeństwa

  • Upewnij się, że nie ma luzu w sterach.
  • Sprawdź, czy kierownica jest solidnie przymocowana.
  • Sprawdź, czy osie przelotowe piasty są dobrze dokręcone.
  • Sprawdź, czy hamulce działają prawidłowo.
  • Utrzymuj łańcuch w czystości i dobrze nasmarowany.
  • Sprawdź ciśnienie w oponach, określone przez oznaczenia na oponach. Nie przekraczaj maksymalnego ciśnienia opon podanego przez producenta.

Dodatkowe Regulacje

Regulacja Wspornika i Kierownicy
Wspornik można regulować na wysokość, zmieniając rozmieszczenie podkładek nad i pod nim.
Aby dostosować wysokość wspornika:

  • Poluzuj górną pokrywę i śruby wspornika.
  • Przenieś odpowiednią liczbę podkładek poniżej lub powyżej wspornika.
  • Ponownie dokręć śruby wspornika do 5 Nm.

Pozycja Siodełka
Aby dostosować nachylenie siodełka lub pozycję przód-tył, poluzuj śrubę zacisku siodełka, dokonaj regulacji, a następnie ponownie dokręć do 5 Nm.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, skontaktuj się z naszym zespołem wsparcia pod adresem info@rinosbikes.eu.

Pobierz pełny przewodnik
Możesz także pobrać pełny przewodnik montażu w formacie PDF do użytku offline.

Ciesz się nowym rowerem Rinos i miłej jazdy!