Najlepszy przewodnik po rowerach gravelowych ÔÇö odpowiedzi na wszystkie pytania

Najlepszy przewodnik po rowerach gravelowych ÔÇö odpowiedzi na wszystkie pytania

Rowery gravelowe staj─ů si─Ö coraz bardziej popularne na ca┼éym ┼Ťwiecie. Wraz z rozwojem projektowania mo┼╝na teraz znale┼║─ç wiele r├│┼╝nych opcji w rowerach gravelowych. Istniej─ů modele aero, sztywne, klasyczne, a nawet o unikalnej geometrii. W tym artykule om├│wimy wszystkie szczeg├│┼éy, kt├│rych potrzebujesz, aby zacz─ů─ç je┼║dzi─ç na rowerach gravelowych. Zaczynajmy!

  1. Czym jest rower gravelowy?

Czym jest rower gravelowy? Gravel to rodzaj jazdy na rowerze, kt├│ra odbywa si─Ö na rowerze podobnym wygl─ůdem i geometri─ů do roweru szosowego, ale z ram─ů i ko┼éami dostosowanymi do u┼╝ytku na powierzchniach innych ni┼╝ asfalt.

Dla tych z Was, kt├│rzy jeszcze nie s┼éyszeli o rowerach gravelowych, powinni┼Ťmy umie┼Ťci─ç te rowery w pewnym kontek┼Ťcie. Nie s─ů to rowery szosowe ani cyclocrossowe, posiadaj─ů wi─Öksze i grubsze ko┼éa. Wyja┼Ťnimy r├│┼╝nice mi─Ödzy rowerami cyclocrossowymi, rowerami szosowymi a rowerami gravelowymi w kolejnych linijkach. Ale jako podsumowanie, geometria jest nieco inna, bardziej komfortowa, zaprojektowana do d┼éugich podr├│┼╝y, z d┼éugimi torbami na baga┼╝ i sakwami. Jednak nie s─ů to r├│wnie┼╝ rowery cyclocrossowe, poniewa┼╝ nie s─ů zaprojektowane do rywalizacji.

* Do czego służy rower gravelowy?

Rowery gravelowe s─ů przeznaczone do jazdy po drogach pozbawionych ruchu drogowego, bez wzgl─Ödu na ich stan zachowania, zw┼éaszcza po drogach ┼╝wirowych lub piaskowych. Jednak b─Ödziemy r├│wnie┼╝ cieszy─ç si─Ö peda┼éowaniem po ┼éatwych i czystych ┼Ťcie┼╝kach, bez kamieni ani korzeni.

Oto kilka dobrych powod├│w, dla kt├│rych warto mie─ç rower gravelowy:

Kolarstwo przygodowe: S┼éysza┼ée┼Ť o bikepackingu? Jest to rodzaj kolarstwa przygodowego, kt├│re ┼é─ůczy jazd─Ö na rowerze z kempingiem, gdzie b─Ödziesz pokonywa─ç trasy po drogach szutrowych, piaskowych lub nawet szosowych, co umo┼╝liwi Ci sp─Ödzenie kilku dni na noclegach na kempingach. B─Ödziesz zabiera─ç wszystko, czego potrzebujesz na rowerze w sakwach. Je┼Ťli wi─Öc interesuje Ci─Ö taki rodzaj kolarstwa, rower gravelowy b─Ödzie idealny.

Dojazdy do pracy lub do miasta: Rowery gravelowe idealnie sprawdz─ů si─Ö do dojazd├│w do pracy, poniewa┼╝ s─ů ┼éatwe w prowadzeniu. KLepsza kierownica w rowerach gravelowych sprawia, ┼╝e jazda jest znacznie bardziej komfortowa i mniej stresuj─ůca ni┼╝ w przypadku rower├│w szosowych. Dlatego z bardziej precyzyjn─ů geometri─ů i bardziej lu┼║nym prowadzeniem mo┼╝esz wygodnie i bezpiecznie porusza─ç si─Ö po mie┼Ťcie.

Odkrywanie nowych tras: Rowery gravelowe s─ů jak kameleon - ┼Ťwietnie si─Ö dostosowuj─ů do r├│┼╝nych ┼Ťrodowisk. Mo┼╝e nie s─ů najlepsze do jazdy w d├│┼é po ska┼éach, ale pozwol─ů Ci porusza─ç si─Ö szybko po drogach, na kt├│rych rowery szosowe s─ů zbyt wolne, lub ┼Ťcie┼╝kach, kt├│rymi nie m├│g┼éby┼Ť przejecha─ç na rowerze szosowym. A wraz z rosn─ůc─ů popularno┼Ťci─ů tego typu rower├│w, znajdziesz teraz niezliczone zawody, w kt├│rych mo┼╝esz u┼╝y─ç swojego nowego roweru gravelowego.

* Rower gravelowy kontra rower szosowy

Istnieje wiele podobieństw między rowerami gravelowymi a szosowymi, ale teraz opiszemy różnice:

Pr─Ödko┼Ť─ç: Rowery szosowe s─ů szybsze z trzech g┼é├│wnych powod├│w. Po pierwsze, opony oferuj─ů mniejsze opory toczenia na drodze. Druga du┼╝a r├│┼╝nica polega na kasety, kt├│re u┼╝ywane s─ů w rowerach szosowych, umo┼╝liwiaj─ůce wi─Öksz─ů zmienno┼Ť─ç i moc przy pr─Ödko┼Ťci dla ka┼╝dego peda┼éowania. Ostatnia z r├│┼╝nic to aerodynamika. Rowerki gravelowe s─ů zaprojektowane tak, aby zapewni─ç du┼╝o bardziej p┼éynn─ů i komfortow─ů jazd─Ö, co oznacza wi─Ökszy op├│r cia┼éa rowerzysty z powietrzem.

Zabawa: Tutaj zale┼╝y od preferencji ka┼╝dego rowerzysty. B─Öd─ů tacy, kt├│rzy chc─ů mie─ç wi─Öcej zabawy, podje┼╝d┼╝a─ç g├│rskie prze┼é─Öcze z du┼╝─ů pr─Ödko┼Ťci─ů, a b─Öd─ů te┼╝ tacy, kt├│rzy wol─ů cieszy─ç si─Ö jazd─ů po bezdro┼╝ach i opuszcza─ç drogi. Ale poniewa┼╝ ka┼╝dy rower ma inny cel, zabawa b─Ödzie taka sama. W przypadku gravelu jest to atut jazdy po drogach gruntowych. Mo┼╝esz cieszy─ç si─Ö r├│┼╝norodno┼Ťci─ů tras i ┼Ťcie┼╝ek, dzi─Öki elastyczno┼Ťci roweru.

Komfort: Rowerki gravelowe maj─ů bardziej lu┼║n─ů geometri─Ö, kt├│ra pozwala na ┼éatwiejsz─ů jazd─Ö i pokonywanie wielu kilometr├│w bez konieczno┼Ťci utrzymywania aerodynamicznej pozycji na rowerze.

Znajdujemy inne r├│┼╝nice, takie jak waga, kt├│ra jest nieco wi─Öksza w rowerachgravelowych. W miejscu, gdzie znajduje si─Ö g├│rka, jest ona kr├│tsza w rowerach gravelowych, podobnie jak obr─Öcze, ale wszystko to wyja┼Ťnimy w kolejnych cz─Ö┼Ťciach naszego przewodnika.

* Rower g├│rski kontra rower gravelowy

Id─ůc tymi samymi krokami jak w przypadku roweru szosowego, wymienimy r├│┼╝nice, jakie napotkasz mi─Ödzy rowerem g├│rskim a gravelowym:

Geometria: Rowery gravelowe maj─ů geometri─Ö podobn─ů do rower├│w szosowych, podczas gdy rowery g├│rskie maj─ů kr├│tsz─ů ram─Ö, co oznacza mniejszy komfort, poniewa┼╝ chcemy osi─ůgn─ů─ç maksymaln─ů reaktywno┼Ť─ç podczas jazdy po twardym pod┼éo┼╝u, a nie lu┼║nym przejazdem po nieprzeszkodzonej ┼Ťcie┼╝ce.

Rama: Sk┼éad ramy mo┼╝e r├│wnie┼╝ by─ç inny. Rower g├│rski jest wykonany z aluminium lub w┼é├│kna w─Öglowego, podczas gdy rowery gravelowe s─ů bardziej wytrzyma┼ée i ci─Ö┼╝sze ze wzgl─Ödu na mo┼╝liwo┼Ť─ç przenoszenia sakw na rowerze. Lekko┼Ť─ç roweru g├│rskiego zapewnia lepsz─ů manewrowo┼Ť─ç na terenie i wi─Öksz─ů ┼éatwo┼Ť─ç przenoszenia roweru.

Rozmiar opon: Dla bardziej komfortowej jazdy potrzebujesz wi─Ökszej opony. Dlatego opony gravelowe s─ů nieco cie┼äsze ni┼╝ opony MTB, ale grubsze ni┼╝ opony szosowe. Z drugiej strony w MTB - du┼╝o trakcji w terenie, kt├│ry mo┼╝e by─ç b┼éotnisty, wi─Öc opona musi by─ç grubsza, aby zapewni─ç tak─ů przyczepno┼Ť─ç.

* Cyclocross kontra rower gravelowy

Prawdopodobnie s┼éyszeli┼Ťmy, ┼╝e rower gravelowy to must-have, podobnie jak rower cyclocrossowy, ale w kolejnych liniach odkryjemy r├│┼╝nice mi─Ödzy tymi dwoma rodzajami rower├│w:

U┼╝ycie i cel: Rowerki cyclocrossowe s─ů zaprojektowane do rywalizacji, ich geometria szosowa jest dostosowana do b┼éotnistych tor├│w, co pozwala na osi─ůganie du┼╝ej pr─Ödko┼Ťci. Rowerki gravelowe s─ů natomiast zaprojektowane do d┼éugodystansowej jazdy lub nawet bikepackingu. Chocia┼╝ istniej─ů pewne zawody dla rower├│w gravelowych, ich konstrukcja nie jest przeznaczona do czystej rywalizacji, ale dla komfortu.

Geometria roweru: Rower gravelowy jest zaprojektowany tak, aby by┼é wygodny i stabilny podczas d┼éugich dystans├│w. Z kolei rowercyclocrossowy musi by─ç aerodynamiczny, aby osi─ůgn─ů─ç maksymaln─ů pr─Ödko┼Ť─ç podczas 1-2 godzin wy┼Ťcigu, wi─Öc komfort nie jest tak istotny. Jest po┼Ťwi─Öcany na rzecz wi─Ökszej sztywno┼Ťci ramy.

Waga ka┼╝dego roweru: Rower cyclocrossowy jest l┼╝ejszy, poniewa┼╝ jest zaprojektowany do rywalizacji, a ka┼╝dy dodatkowy gram wagi to dodatkowa si┼éa, kt├│r─ů musimy zastosowa─ç przy peda┼éowaniu. Z drugiej strony rowery gravelowe s─ů zaprojektowane do u┼╝ytku w bikepackingu i przenoszenia sakw, wi─Öc gdyby by┼éy zbyt lekkie, rama roweru mog┼éaby si─Ö ugi─ů─ç i zosta─ç uszkodzona. Dlatego struktura musi by─ç bardziej skomplikowana, wytrzyma┼éa, co przek┼éada si─Ö na wag─Ö.

Rura górna: Rura górna w rowerze gravelowym będzie miała pewien wygięcie, aby rower był bardziej komfortowy, podczas gdy w rowerze cyclocrossowym ta rura jest praktycznie równoległa do ziemi, aby rower był bardziej sztywny i aerodynamiczny.

  1. Typy rower├│w gravelowych

Poka┼╝emy Ci r├│┼╝ne opcje, jakie znajdziesz na rynku, wybieraj─ůc sw├│j idealny rower gravelowy. Od materia┼é├│w u┼╝ywanych do produkcji ram i innych komponent├│w po r├│┼╝ne rodzaje rower├│w gravelowych:

* Rowery gravelowe z włókna węglowego

W┼é├│kno w─Öglowe jest wyj─ůtkowe i jednym z najpopularniejszych materia┼é├│w stosowanych w przemy┼Ťle rowerowym. Jest to powa┼╝ne z uwagi na swoj─ů sztywno┼Ť─ç i twardo┼Ť─ç, zapewniaj─ůc jednocze┼Ťnie lekko┼Ť─ç, kt├│rej inne materia┼éy nie osi─ůgaj─ů. Jest to materia┼é bardzo poszukiwany r├│wnie┼╝ w przypadku rower├│w gravelowych. Jest wystarczaj─ůco wytrzyma┼éy, aby przenosi─ç sakwy na rowerze, jednocze┼Ťnie b─Öd─ůc l┼╝ejszym od innych materia┼é├│w.

Wada, jak─ů ma w┼é├│kno w─Öglowe, to krucho┼Ť─ç - w przypadku silnego uderzenia mo┼╝e si─Ö z┼éama─ç. Ale je┼Ťli we┼║miemy pod uwag─Ö, ┼╝e jest to rower zaprojektowany nie do jazdy w d├│┼é, ale do relaksuj─ůcych przeja┼╝d┼╝ek, na pewno jest ┼Ťwietnym materia┼éem do roweru gravelowego.

Je┼Ťli chodzi o cen─Ö, rowery gravelowe z w┼é├│kna w─Öglowego nie s─ů tak drogie jak te z tytanu, ale s─ů dro┼╝sze od rower├│w stalowych czy aluminiowych.

* Rowery gravelowe ze stali

Stal jest materia┼éem, kt├│ry stopniowo wychodzi z u┼╝ycia z roku na rok, poniewa┼╝ jest ci─Ö┼╝ka. Wiod─ůce marki rowerowe wyeliminowa┼éy rowery stalowe z ich katalog├│w wysokich modeli. Dla rywalizacji jest to bardzo ci─Ö┼╝ki materia┼é, kt├│ry nie zapewnia ┼╝adnych korzy┼Ťci.

Priorytetem rower├│w gravelowych nie jest lekko┼Ť─ç, ale trwa┼éo┼Ť─ç, a stal jest bardzo sztywnym materia┼éem, kt├│ry w przypadku uderzenia ┼éatwo naprawi─ç. Problemem, kt├│ry mo┼╝emy napotka─ç na rowerach stalowych, jest korozja zwi─ůzana z rdz─ů. A wielkim plusem jest cena. Rowerki gravelowe z ram─ů stalow─ů b─Öd─ů znacznie bardziej komfortowe i ta┼äsze ni┼╝ te wykonane z w┼é├│kna w─Öglowego, aluminium lub tytanu.

* Rowery gravelowe z tytanu

W┼Ťr├│d materia┼é├│w, kt├│re om├│wimy w tym przewodniku, znajduje si─Ö tytan. Materia┼é, kt├│ry oferuje nam korzy┼Ťci zar├│wno w┼é├│kna w─Öglowego, jak i stali. Jest to bardzo lekki i wytrzyma┼éy materia┼é. Nie jest tak ┼éamliwy jak w┼é├│kno w─Öglowe, dzi─Öki czemu mo┼╝na nim je┼║dzi─ç po r├│┼╝norodnych powierzchniach. Jednocze┼Ťnie jest bardziej odporny na uszkodzenia.

Je┼Ťli chodzi o cen─Ö, rowery gravelowe z tytanow─ů ram─ů nie s─ů tak drogie jak te z w┼é├│kna w─Öglowego, ale s─ů dro┼╝sze ni┼╝ stalowe czy aluminiowe.

* Rower gravelowy jednobiegowy

Ten rodzaj roweru gravelowego posiada pojedynczy nap─Öd z pojedynczym ┼éa┼äcuchem i koronk─ů. Nie musimy martwi─ç si─Ö o zmian─Ö pr─Ödko┼Ťci, a ┼éa┼äcuch zawsze b─Ödzie na swoim miejscu.

Jedynym problemem jest konieczno┼Ť─ç wi─Ökszego peda┼éowania. Je┼Ťli jedziemy pod g├│r─Ö, b─Ödziemy musieli po┼Ťwi─Öca─ç wi─Öcej czasu i przyk┼éada─ç wi─Öksz─ů moc n├│g. Je┼Ťli zje┼╝d┼╝amy z g├│ry, nie b─Ödziemy mogli peda┼éowa─ç.

* Rower gravelowy z p┼éask─ů kierownic─ů

P┼éaska kierownica zapewnia nam bardziej zrelaksowan─ů postaw─Ö i lepsz─ů aerodynamik─Ö. Je┼Ťli masz problemy z plecami, mo┼╝e nie by─ç dla Ciebie odpowiednia. Dzi─Öki p┼éaskiemu kszta┼étowi, pozycja r─ůk jest bardziej komfortowa. Kierownica jest nisko po┼éo┼╝ona w por├│wnaniu do kierownic o podw├│jnej wysoko┼Ťci.

Zalet─ů jest uzyskanie lepszej pozycji, kt├│ra zapewnia wi─Öksz─ů aerodynamik─Ö.

Wad─ů jest wi─Öksze obci─ů┼╝enie r─ůk, co mo┼╝e prowadzi─ç do szybszego zm─Öczenia i cz─Östszego mrowienia.

* Rower gravelowy aero

Nawet je┼Ťli wygoda jest istotna dla rower├│w gravelowych, na rynku znajdziemy tak┼╝e rowery gravelowe aero, kt├│re d─ů┼╝─ů do jeszcze lepszej wydajno┼Ťci poprzez popraw─Ö aerodynamiki roweru. To nowy trend na rynku i z pewno┼Ťci─ů w niedalekiej przysz┼éo┼Ťci zobaczymy jeszcze wi─Öcej rower├│w aero na rynku.

  1. Konfiguracja roweru gravelowego

W tej sekcji przeanalizujemy konfiguracj─Ö rower├│w gravelowych oraz komponenty, kt├│re w nich si─Ö znajduj─ů:

* Konfiguracja roweru Gravel Grinder

Mamy wiele opcji, ale skupimy si─Ö na analizie dw├│ch z nich, podw├│jnego lub pojedynczego z─Öbatkowania:

Podw├│jne ko┼éa (2x): Dzi─Öki tej konfiguracji mamy wi─Öksz─ů r├│┼╝norodno┼Ť─ç i mo┼╝emy "bawi─ç si─Ö" przeniesieniem nap─Ödu. Jest to bardziej komfortowe, ale jednocze┼Ťnie mo┼╝e sprawia─ç wi─Öcej k┼éopot├│w w obs┼éudze.

Pojedyncze ko┼éo (1x): Mniejsza liczba opcji pr─Ödko┼Ťci, ale utrzymuje prostsz─ů konstrukcj─Ö roweru gravelowego.

* Opony do roweru gravelowego

Mamy szeroki wyb├│r opon do rower├│w gravelowych z pewnymi r├│┼╝nicami mi─Ödzy nimi:

┼Ürednica: Mo┼╝emy znale┼║─ç opony o ┼Ťrednicy 700C lub 650B. Zale┼╝y to od lokalizacji (Europa, Ameryka, Azja...), czy jest bardziej popularne stosowanie jednej ┼Ťrednicy czy drugiej. Ko┼éo musi mie─ç tak─ů sam─ů ┼Ťrednic─Ö jak opona.

Szeroko┼Ť─ç: Tutaj znajdziemy bardzo szeroki zakres warto┼Ťci, kt├│ry dla rower├│w gravelowych wynosi┼éby od 37 mm do 45 mm, chocia┼╝ normalna konfiguracja to 40 mm lub 42 mm.

Typy: Tutaj mamy opony Clincher i Tubeless. Najbardziej polecane s─ů opony bezd─Ötkowe, bardziej komfortowe i trudniejsze do przebicia.

Projekt i kolce: Je┼Ťli szukasz wi─Ökszej pr─Ödko┼Ťci, zainteresuj─ů Ci─Ö opony o niewielkim bie┼╝niku i bez kolec. Natomiast je┼Ťli szukasz wi─Ökszego uchwytu, rysunek pomo┼╝e w odprowadzaniu wody, a kolce zagwarantuj─ů wi─Öksz─ů przyczepno┼Ť─ç ko┼éa do nawierzchni.

* Koła do roweru gravelowego

Mo┼╝na znale┼║─ç pe┼ény zestaw k├│┼é do roweru szosowego. Dost─Öpne s─ů one w rozmiarach 700C i 650B.

Kolejnym aspektem, o kt├│rym warto pami─Öta─ç przy wyborze k├│┼é, jest to, ┼╝e rowery gravelowe zwykle s─ů wyposa┼╝one w hamulce tarczowe.

Poniewa┼╝ obr─Öcze nie s─ů potrzebne do hamowania, producenci maj─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç budowania wi─Ökszych k├│┼é z lekkiego aluminium i w─Öglowego. Og├│lnie rzecz bior─ůc, ko┼éa do rower├│w gravelowych maj─ů nieco wi─Öksze obr─Öcze, aby opony mog┼éy si─Ö stabilnie i pewnie osadzi─ç.

* Rama roweru gravelowego

Podczas gdy rama jest podobna do rower├│w szosowych, ale z pewnymi r├│┼╝nicami, jest ona troch─Ö mniej agresywna w geometrii, aby zapewni─ç wi─Ökszy komfort na rowerze.

Z drugiej strony, rowery szosowe zwykle s─ů wykonane z w┼é├│kna w─Öglowego, podczas gdy w rowerach gravelowych znajdziemy wi─Öcej w┼é├│kna w─Öglowego i wi─Öksz─ů r├│┼╝norodno┼Ť─ç materia┼é├│w. W ni┼╝szym przedziale cenowym mamy ramy stalowe, kt├│re s─ů ci─Ö┼╝sze, ale ta┼äsze, w ┼Ťrednim przedziale cenowym znajdziemy rowery gravelowe z aluminium, a niekt├│re z w┼é├│kna w─Öglowego. Je┼Ťli chcemy bardzo lekkiego i ekskluzywnego roweru, producenci stosuj─ů w┼é├│kno w─Öglowe lub "niezniszczalny" tytan.

W tej instrukcji nie om├│wili┼Ťmy zawieszenia, poniewa┼╝ rowery gravelowe nie s─ů przeznaczone do jazdy w d├│┼é, dlatego nie jest to niezb─Ödny element.

* Kierownice do rower├│w gravelowych

Na naszym rowerze gravelowym mo┼╝emy zamontowa─ç dwa r├│┼╝ne rodzaje kierownic:

P┼éaska kierownica: To kierownice, kt├│re sprawiaj─ů, ┼╝e rowerzysta przyjmuje bardziej zrelaksowan─ů postaw─Ö do ┼Ťcigania i zapewniaj─ů lepsz─ů aerodynamik─Ö. Z drugiej strony, s─ů mniej komfortowe.

Kierownica z wygi─Ötymi ko┼äc├│wkami: Ten rodzaj kierownicy jest najpopularniejszy w rowerach gravelowych. Wygi─Öcie lub k─ůt zagi─Öcia ko┼äc├│wki kierownicy jest bardziej zaznaczony, dzi─Öki czemu pozycja d┼éoni jest bardziej komfortowa. Jedyn─ů zalet─ů jest wi─Öksza stabilno┼Ť─ç podczas jazdy po nier├│wnych powierzchniach.

Ten rodzaj kierownicy jest przeznaczony do u┼╝ywania jako kierownica, idealny do przygody na rowerze, chocia┼╝ b─Öd─ů r├│wnie┼╝ rowerzy┼Ťci, kt├│rzy wolej─ů tradycyjne kierownice bez ┼╝adnych wygi─Ö─ç.

* Widelec do roweru gravelowego

Wybieraj─ůc widelec do roweru gravelowego, musimy wzi─ů─ç pod uwag─Ö rodzaj ko┼éa, kt├│re b─Ödzie nosi┼é nasz rower. Z drugiej strony, te rowery nie s─ů projektowane do monta┼╝u zawieszenia, wi─Öc widelec b─Ödzie ca┼ékowicie sztywny.

Prawie wszyscy producenci stosuj─ů widelce z w┼é├│kna w─Öglowego ze wzgl─Ödu na zalety w zakresie wagi, stabilno┼Ťci, trwa┼éo┼Ťci i t┼éumienia. Korzystaj─ůc z hamulc├│w tarczowych, sztywny widelec r├│wnomiernie przekazuje moc hamowania i umo┼╝liwia r├│wnomierne hamowanie.

* Błotniki do rowerów gravelowych

B┼éotniki nie s─ů najbardziej estetycznym elementem roweru, ale zapobiegaj─ů temu, aby wracaj─ůc do domu mieli┼Ťmy twarz, cia┼éo i rower ca┼ée we┼éniane od b┼éota. Dlatego, je┼Ťli chcemy, aby nasz rower mia┼é d┼éu┼╝sz─ů ┼╝ywotno┼Ť─ç, warto wyposa┼╝y─ç go w b┼éotniki w dni deszczowe lub podczas jazdy po b┼éotnistych trasach.

Błotnik na przednim kole:

Błotnik na tylne koło: Możemy wrócić do domu z suchym plecakiem i chronić naszych towarzyszy przed ochlapaniem.

I nie zapominajmy, ┼╝e je┼Ťli u┼╝ywamy naszego roweru gravelowego do przyg├│d i bikepackingu, b─Ödzie on chroni─ç nasz ┼Ťpiw├│r. Dlatego wa┼╝ne jest, aby by┼é tani i lekki element.

* Pedały do roweru gravelowego

Rower gravelowy, ze wzgl─Ödu na swoj─ů natur─Ö, porusza si─Ö po r├│┼╝norodnych terenach i nawierzchniach. Mo┼╝emy porusza─ç si─Ö po czysto asfaltowych powierzchniach drogowych lub trudniejszych, wyboistych powierzchniach. Dlatego idealne s─ů peda┼éy do rower├│w g├│rskich lub mieszane peda┼éy. Peda┼éy szosowe mog─ů by─ç nieco niewygodne, bardziej problematyczne i trudniejsze do wypi─Öcia.

Peda┼éy do MTB lub turystyki pozwalaj─ů nosi─ç normalne buty.

Teraz daj nam zna─ç lub zobacz, co my┼Ťlisz o naszych rowerach gravelowych tutaj:

Jakiej marki rower gravelowy obecnie je┼║dzisz?
Jak my┼Ťlisz, jak rower szosowy por├│wnuje si─Ö do roweru gravelowego?
A może szukasz ramy z włókna węglowego do rowerów gravelowych?

W ka┼╝dym przypadku daj nam zna─ç w komentarzach.

Powr├│t do blogu
  • Wprowadzenie do marki przes┼éa┼ä rowerowych L-Twoo w Chinach

    Wprowadzenie do marki przesłań rowerowych L-Two...

    ┬áWprowadzenie do marki przes┼éa┼ä rowerowych L-Twoo w Chinach ┬á Do g┼é├│wnych marek przes┼éa┼ä rowerowych z du┼╝ym udzia┼éem rynkowym nale┼╝─ů trzy g┼é├│wne: japo┼äska "Shimano", ameryka┼äska "Sram" i w┼éoska "Campagnolo". Obecnie, w...

    Wprowadzenie do marki przesłań rowerowych L-Two...

    ┬áWprowadzenie do marki przes┼éa┼ä rowerowych L-Twoo w Chinach ┬á Do g┼é├│wnych marek przes┼éa┼ä rowerowych z du┼╝ym udzia┼éem rynkowym nale┼╝─ů trzy g┼é├│wne: japo┼äska "Shimano", ameryka┼äska "Sram" i w┼éoska "Campagnolo". Obecnie, w...

  • Wprowadzenie do System├│w Przerzutek Rowerowych Campagnolo!

    Wprowadzenie do System├│w Przerzutek Rowerowych ...

    Wprowadzenie do System├│w Przerzutek Rowerowych Campagnolo! Przedstawiamy systemy przerzutek rowerowych Campagnolo. Campagnolo, pochodz─ůcy z W┼éoch, to jedna z najbardziej legendarnych marek przerzutek rowerowych. W 1933 roku zaprojektowali d┼║wigni─Ö, kt├│ra umo┼╝liwia┼éa...

    Wprowadzenie do System├│w Przerzutek Rowerowych ...

    Wprowadzenie do System├│w Przerzutek Rowerowych Campagnolo! Przedstawiamy systemy przerzutek rowerowych Campagnolo. Campagnolo, pochodz─ůcy z W┼éoch, to jedna z najbardziej legendarnych marek przerzutek rowerowych. W 1933 roku zaprojektowali d┼║wigni─Ö, kt├│ra umo┼╝liwia┼éa...

  • Szczeg├│┼éowe wprowadzenie do uk┼éad├│w bieg├│w rower├│w szosowych SHIMANO i SRAM

    Szczegółowe wprowadzenie do układów biegów rowe...

    Szczeg├│┼éowe wprowadzenie do uk┼éad├│w bieg├│w rower├│w szosowych SHIMANO i SRAM Zacznijmy od zapoznania si─Ö z uk┼éadami bieg├│w rower├│w szosowych ┬á Tak jak w rowerach g├│rskich, uk┼éady bieg├│w rower├│w szosowych obejmuj─ů...

    Szczegółowe wprowadzenie do układów biegów rowe...

    Szczeg├│┼éowe wprowadzenie do uk┼éad├│w bieg├│w rower├│w szosowych SHIMANO i SRAM Zacznijmy od zapoznania si─Ö z uk┼éadami bieg├│w rower├│w szosowych ┬á Tak jak w rowerach g├│rskich, uk┼éady bieg├│w rower├│w szosowych obejmuj─ů...

  • Najlepszy przewodnik po rowerach gravelowych ÔÇö odpowiedzi na wszystkie pytania

    Najlepszy przewodnik po rowerach gravelowych ÔÇö ...

    Rowery gravelowe staj─ů si─Ö coraz bardziej popularne na ca┼éym ┼Ťwiecie. Wraz z rozwojem projektowania mo┼╝na teraz znale┼║─ç wiele r├│┼╝nych opcji w rowerach gravelowych. Istniej─ů modele aero, sztywne, klasyczne, a nawet...

    Najlepszy przewodnik po rowerach gravelowych ÔÇö ...

    Rowery gravelowe staj─ů si─Ö coraz bardziej popularne na ca┼éym ┼Ťwiecie. Wraz z rozwojem projektowania mo┼╝na teraz znale┼║─ç wiele r├│┼╝nych opcji w rowerach gravelowych. Istniej─ů modele aero, sztywne, klasyczne, a nawet...

1 z 4